10 nejčastějších důvodů proč zaměstnanec opouští svého zaměstnavatele
V současné situaci na trhu práce je velmi důležité, aby zaměstnavatelé věděli, jak si udržet své stávající zaměstnance a motivovat je k loajalitě. Zaměstnanci mají totiž nyní velké možnosti výběru ve své pracovní kariéře a mohou mít mnohem přísnější požadavky než dříve. V dnešním článku vám nastíníme současných 10 nejčastějších důvodů proč zaměstnanec opouští svého zaměstnavatele v oblasti engineeringu, ale i jinde.
Chybící profesní rozvoj, neefektivní systém školení
Nedodržení dohodnutých podmínek při nástupu
Často se stává, že dohodnuté podmínky při pohovoru zaměstnavatel nedodrží. Můžou to být dokonce takové podmínky, které byly pro kandidáta klíčové. Po časové investici do společnosti tak kandidát může zjistit, že vše není tak růžové jak mu bylo prezentováno při výběrovém řízení a práci bude chtít opustit.
Nedostatečné ohodnocení
Zastaralé technologie
Nemožnost angažovanosti
Zaměstnanec by měl mít alespoň částečnou možnost rozhodovat o důležitých otázkách a procesech ve společnosti. Je důležité, aby se cítil být zapojen do děje a fungování společnosti. Pokud o všech důležitých i nedůležitých otázkách bude rozhodovat nekompetentní osoba, bude zaměstnanec rychle naladěn k aktivnímu hledání nového pracovního uplatnění.
Stereotypní pracovní náplň
Ano, s tímto problémem se často nedá nic dělat. Zaměstnanci by přesto neměli snižovat své nároky a zkusit si říct si o zapojení do nových pracovních projektů. Ale pozor, ať si nenaloží práce přes hlavu.
Špatné vztahy na pracovišti
Vzájemný respekt je vždy důležitý. S kolegy by si měl zaměstnanec sednout jak po osobnostní stránce, tak po profesní. Mohou se pak snadno navzájem podporovat v dobrých nápadech.
Časová náročnost zaměstnání
Přehnaně časově náročná práce může zaměstnance doslova vysát. Nejprve se to projeví na jeho značném úbytku pracovních schopností a nápadů a následně bude chtít odejít.
Přesčasy, směnný provoz, příliš povinností
Často se setkáváme s tím, že na schopné zaměstnance je navaleno spousta povinností, protože vzbuzují dojem, že vše zvládnou. Ale mají samozřejmě své hranice. Příliš mnoho úkolů navíc opět způsobuje značný pokles produktivity a markatně snižuje kvalitu odvedené práce.
Špatně dostupná lokalita pracoviště
V Experis používáme pomůcku, že by zaměstnanec v nejkrajnějším případě neměl dojíždět více kilometrů než dostává hrubé mzdy v tisících. Cesta do práce a zpět mu jinak zabere velmi mnoho času, nepoměrně k pracovní době, a snadno ho může nalákat jiný zaměstnavatel.